Роками судові рішення в Україні масово не виконуються. До запровадження інституту приватних виконавців, за даними експертних організацій, лише 5% рішень доводилось до логічного завершення тобто виконання. Ця тенденція має негативні наслідки не лише для звичайних громадян, а й бізнесу. Йдеться як про реалізацію права на правосуддя та можливість захистити свої права у суді, так і про захист інвесторів і не лише.

Адже у випадку невиконання судових рішень, сам процес фактично втрачає сенс. Щоб це виправити та покращити ефективність процесу виконання судових рішень, в Україні було запроваджено інститут приватних виконавців.

І якщо раніше усі дії з виконання судових рішень офіційно покладались на державних виконавців, які працюють в структурі Департаменту Державної виконавчої служби, тепер приватні виконавці працюють на ринку паралельно з державними колегами. Це прописано в, ухвалених у 2016 році законах “Про виконавче провадження” та “Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів”. Таким чином парламент запровадив змішану систему виконання рішень.

Після появи на ринку приватних виконавців динаміка виконання рішень зросла до 18%. Навіть нещодавні критики, запровадження в Україні інституту приватних виконавців, наразі втримуються від негативних висловлювань на їх адресу.

Вищеназваними законами передбачено – судові рішення (ухвали, рішення, постанови, судові накази) можуть виконуватись добровільно або у примусовому порядку.

Таким чином, отримавши рішення і стикнувшись з відмовою його добровільно виконувати, єдина можливість домогтись справедливості – звернутись до виконавців. Щоправда, цьому передує звернення до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу виконавчого листа. Після його отримання, людина вже вирішує кому довірити виконання рішення – державному чи приватному виконавцю. Важливо пам’ятати, що звернувшись до приватних виконавців можна говорити про те, що рішення буде виконано.

Цими законами держава визначила за виконанням яких судових рішень можна звертатись до приватних виконавців, а у яких випадках лише до державних.

Таким чином, приватні виконавці візьмуть в роботу рішення судів, в яких не йдеться про наступне:

  • відібрання і передання дитини;
  • встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні з нею;
  • рішення, за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25%, та які фінансуються винятково за кошти державного або місцевого бюджету;
  • рішень, за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону;
  • рішень, за якими стягувачами є держава, державні органи;
  • рішень адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини;
  • рішень, які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;
  • рішень про виселення фізичних осіб;
  • рішень, за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена;
  • рішень про конфіскацію майна.

Тож, якщо Ваше рішення суду не стосується вищеназваних категорій, – в Бюро Приватних виконавців допоможуть його швидко і якісно втілити на практиці.

Залишити відповідь